Wednesday, 27 March 2013

~ "Serangan Jantung"


Assalamualaikum w.b.t,


Now Playing ........ :]

You make me glow, but I cover up, 

Won't let it show, 

So I'm puttin' my defences up,

'Cause I don't wanna fall in love.

If I ever did that,

I think I'd have a heart attack !!!!!!

************

# Heart Attack - Demi Lovato 

Dub Dub Dub <3


Saturday, 23 March 2013

~ Good morning cikgu !


Assalamualaikum wbt,

Hola peeps. Rasanya dah lama tak menghapdate blogku yang comey laaa sangat ni. Kih3. By the way I'm quite busy recently. Practicum, proposal , camping and what so ever lah. Huhu. Sangat banyak lagi kerja yang masih tertunggak. So, memandangkan sekarang ni cuti, saje je godek2 blog sendiri buang segala sawang-sawang yang ada kat sini. Hewhew :]

Well, dah 2 bulan lebih saya berpraktikum di SK Losong. Banyak juga pengalaman yang saya dapat dalam masa 2 bulan lebih ni. And frankly I say, this time is quite challenging for me to finish up my practicum. Hope that I can do well. 3 bulan ni terasa amat lama nak melayan karenah bebudak yang kengkadang buat hal tak tentu pasal dan saya pulak mula lah jadi singa betina dalam kelas. Teriak terlolong macam orang gila. 

Apakan daya tugas guru sememangnya begitu. Then, I should get used to all those things. Biasa lah kan, bukan selalu dapat bebudak yang baik dan tak nakal. It's depend on how you to settle it.

Tapi tapi tapi. Semua kelas yang saya dapat semuanya jeng-jeng-jeng budaknya. Huii. Memang mencabar emosi dan mental betul laa. Hihi. Masih lagi tak menemui jalan keluar untuk menyelamatkan budak-budak ni. Especially tahun 2 dan 5. Waaa, these classes aaa really make me naik darah kaw-kaw punye. 

Tapi ye lah nakal-nakal pun ada jugak masa-masa mereka hiburkan hati ni. Huhu. I love you kids. Sejuk hati sekejap je ok! Lepas tu, saya melalak lagi sebab diaorang bising. Hahaha XD

Bila masuk bilik guru pulak. Terlintas jugak kat dalam kotak kepala fikiran saya "Boleh ke aku jadi cikgu ni ?". Apa taknya melihatkan guru-guru lama dalam bilik guru tu buat saya cuak je. They got so many things to do. Isi borang penilaian online here and there, kelas tambahan, latih sukan, bercerita, action songs, syair dan bla bla bla. Folder-folder tak payah cakap la. Memang banyak bersusun kat atas meja. Fuhhh.

Wah, mereka sangat hebat. Serius-tak-tipu-jujur-dari-hati. Siapa yang cakap jadi cikgu ni senang, diaorang memang silap besar. Kalau rasa macam senang sangat, meh la saya jemput kalian-kalian semua mengajar kat sekolah. Nak tengok sikit tang mana yang mudah sangat tuh. Huhu. 

Kat bawah ni ada sedikit pics waktu camping hari tuh. Tengok ler kalau sudi. 
Hakhak =P

Apabila scout memasak

Sedappp uhhh

Ittadakimasu !

Jemput makan ....

Macam macam gaya. Hehe.

9 hari tolak 2 hari. Tinggal 7 hari lagi cuti. Cepatnya la hai masa berlalu. Got 3 weeks more after holidays. Do the best piqah !! You can do it. YOSH !!! =D


# Off to bed. Salam semua :]




Thursday, 14 February 2013

~ Comforting others


Assalamualaikum w.b.t,

Hari ni saya tahu betapa pentingnya "comforting others". Alamak. Maaf di atas bahasa rojak yang digunakan. Err tak dapat fikir perkataan bahasa melayu yang sebetulnya. Lalalala. Hihi. Sedapkan hati bukan hanya dari segi memberi pujian atau mengeluarkan kata-kata yang baik. Tapi juga memberi keselesaan dan kelegaan kepada seseorang yang berada dalam kesedihan atau kerisauan. Waktu-waktu cenggini la empati tu penting.

For those who really need someone to comfort them, some good words really can make them feel kind of relief from something. So, comforting the others is very very important okay?! When someone who probably have no sense of comforting others, they might say words that hurting. Yeah, it's right if you say "Hermm.. sorry, I didn't born to please you". It's not that every time we speak, we should please the others but look at what situation they are in. 


When they are in grief or anxiety, say something that can comfort them. As simple as that. Kengkadang masalah yang kecil pun, kalau tak kena gaya cakap boleh jadi down satu hari. Huhu. So, watch your words. Saya sendiri bukan jenis yang nak kena sedapkan hati sendiri setiap masa. Tak betul la kan. Asyik nak kena jaga hati dia je. Manyak cantekkk laaa muka kau! Haha :D

Frankly I say, sometimes I really need someone to comfort me especially when I'm feeling anxious of something. "It's okay, tak ada apa-apa la" pun dah cukup nak hilangkan sedikit perasaan risau tu. Tapi kalau saya sedih better jangan pujuk or datang dekat, nanti gua nangis. Layan je perasaan sedih tu sorang-sorang , nanti dia baik sendiri. Haha. Cengeng much :P

Mungkin hari ini saya agak sensitif. Dua patah perkataan tu mampu membuatkan hati ni sedikit terguris. Dah la tengah risau + nervous masa tu. Bikin saya sedih je :'[  Huuuu. Abaikan abaikan. Tak salahkan sesiapa pun. Mungkin mood tak sihat kot hari ni. Lalalala. 

# I wish to be someone who can comfort the others. Always :]

Putih-putih melati , merah-merah delima, 
Siapa yang baik hati , pasti ku terima...

Off to bed. Salam semua :D