Saturday, 16 November 2013

~ The E.N.D


Assalamualaikum w.b.t,

It was just another entry from me. Dari haritu lagi aku duk cerita pasal nak berpisah dengan kawan-kawan. And today was the day. Hari perpisahan, farewell day. Serius sedih gila. Sampai teresak-esak aku nangis. Hati tisu betul. Aku tak tahu kenapa air mata laju je keluar. Boleh tahan mudah nangis aku ni. Hakhak. Itu maknanya aku betul-betul sayang diaorang lah kan. Hee. Yeah. I love them very much. I hope our friendship will last forever. Terima kasih sebab sudi jadi kawan aku. Kawan "menggila" aku. 

Lima tahun setengah, banyak betul memori tercipta. Thanks for everything. Sorry for anything. Hidup lima tahun setengah kat IPG  dah ajar aku banyak benda. Aku bersyukur aku ditempatkan di IPGKDRI masa daftar jadi cikgu dulu. Kalau tak mesti aku tak berpeluang kenal dengan kawan-kawan yang ohsem kat sini. Saat paling aku tak boleh lupa masa hari pendaftaran and first pertemuan aku dengan my bestie Atiqah dan Hamiza. Aku ni pelajar second intake je. So, masa mula-mula dulu aku kawan dengan second intake je la. Kuikui. Si Atiqah ni mula-mula aku jumpa dia, dia macam garang je. Punya lah susah nak senyum. Haha. Macam susah je nak approach dia ni. Tapi sekarang, dia dah jadi kawan baik aku. Banyak tolong aku. Kami agak banyak persamaan. Persamaan yang sangat manis bila dikongsi. Jangan sampai suka lelaki yang sama sudah lerr. Haha. ^^

Si miza pulak lain sikit. Orangnya ceria suka senyum. Pandai cari kawan. Dia orang first tegur aku. Nak harapkan aku, aku ni pemalu sikit. Haha. Si budak miza ni dulu sangat suka tidur dalam kelas. Aku pun kengkadang pelik dengan dia. Macam mana lah boleh mengantuk sampai macam tu sekali. Haha. Nak tergelak pun ada kalau ingat balik :P

Ahh. Tapi itu semua cerita lama masa first masuk maktab dulu. Cerita sekarang ialah kami ada sembilan orang semuanya. Semuanya mathematicians. Kami sangat gila dan satu kepala. Ramai yang bertanya macam mana kami hidup 9 orang satu rumah tapi tak pernah gaduh. Entahlah. Tak reti nak jawab soalan tu. Haha Tipu la kalau cakap takde salah faham langsung. Sikit-sikit tu ada la. Tapi pandai-pandai la settle sendiri. Dah besar kan. Masing-masing harus tahu lah macam mana nak jaga hubungan. Yang jadi gaduh tu kadang-kadang sebab batu api atau memang nak cari pasal. Kot? Hahahaha. Bajet tahu je. Kuikui.

Itu semua kenangan di IPGKDRI.


Different places give different people. Aku harap aku jumpa orang-orang baik macam diorang lepas ni. 

Oklah. Tu je untuk entry perpisahan. 
XOXO :D 

Saturday, 9 November 2013

~ Untitled again


Kesabaran ada batas kot. Jangan sampai aku meletup. 
Ok dah. Bye!


Friday, 8 November 2013

~ dan sebenarnya


Assalamualaikum w.b.t.

Hai. Hai. Hai. Sekarang ni I tengah exam. Ni ada gap 5 hari. So, gunalah waktu sebaiknya. Kahkah. Kengkadang aku lalu je kat belog busuk ni. Tapi tak dak idea nak tulis mende. Jadi aku just scroll down tengok-tengok update orang lain. Kalau rajin, baca. Kalau malas, tutup balik. Haha. 

Sebenarnya tadi aku ada bukak pesbuk. Kat news feed tu, kawan-kawan satu batch dah buat ayat sedih nak tinggalkan IPG. Huuu. Aku pun sedih jugak nak tinggalkan IPG. The place, the people here. I'm gonna miss them. Kurang seminggu lagi kat sini. Oh tuhan. Sudah bersediakah aku untuk berpisah dengan mereka yang telah bersamaku suka dan duka selama lima tahun setengah ni. Aku harap lepas dah posting nanti kami masih berjodoh dan boleh contact satu sama lain. Aku ni dah la jenis tak keluar rumah sangat. Kawan-kawan kat sekolah dulu pun memang jarang jumpa. Hukhuk. Sedih dengan diri sendiri. Sobs

Lama kot 5 tahun setengah. Macam-macam kerja gila aku buat dengan kawan-kawan aku kat sini. Kami sangat gila. I mean "gila-gila". Tak pernah nak care orang lain. Daripada panjat pagar playground telltrac, gelak tak tentu hala, usha anak ikan sana sini. Semua kitaorang buat. Wakakaka. Tapi yang usha tu bukan aku yang buat. Kahkah. Tapi itu semua kenangan. Nanti dah tua-tua adalah modal aku nak sengih sorang-sorang. Ngeh3. 

Bila dah habis belajar, kiranya tak lama lagi dah nak jadi guru sebenar. Cuak oii. Tapi takpe. Aku yakin dengan rancangan Yang Maha Kuasa. Allah knows the best for me. Tapi aku harap lah aku tak berjauhan dengan famili. Duk kat tanah Semenanjung pun jadi lah. Takde la rasa haru biru sangat. Kihkih. Senior batch lepas ramai yang dapat Sabah Sarawak. Tapi kalau rezeki aku kat sana. Why not kan. Tapi aku risau dengan umi aku. Dia duk sorang nanti. Adik-adik aku  bakal duk asrama and sambung belajar waktu tu. Aku pernah suruh umi berhenti jadi cikgu and duduk dengan aku. Haha. Gila tak? Pastu dia gelakkan je. Orang serius nii. Tapi dia pun ada komitmen juga kat sini. Tak kan mudah-mudah gitu je nak resign jadi cikgu. 

Oke dah. Adios. XOXO :D.