Friday, 28 June 2013

~ Untitled 3


Assalamualaikum w.b.t,

Times. 
Come and go. But still, what have we done until now???


It is a QUESTION !!!! 

*Tepuk dada tanya iman*

Wassalam :)


Tuesday, 25 June 2013

~ Pissed off


Assalamualaikum w.b.t,

I have no idea about how it happened. But today my really good mood have been spoiled. Ohhh cheongmal. Really pissed me off. Until now, my mind keep thinking about that. Hesh. Makin difikir makin sakit hati pulak. Grr grr.

Hey awak terrr. Benda lama tak payah duk ungkit sangat laa. Aku pun dah lupa dah pasal benda tu. Disebabkan kau , aku ingat balik kepada kisah lampau yang aku berusaha sedaya upaya nak lupa. Huh. Sakit hati la wey. Serius lama dah kot. Tolonglaa kuburkan kisah tu. Kalau kau tahu pun, tak payah laa nak ungkit-ungkit depan aku atau depan orang lain. Faham ?!

Tak payah la nak over sangat cakap macam kau kenal aku rapat sangat. Kalu setakat tahu seco'et pasal diri aku, kau tak payah nak sembang lebat. Huwargh. Mana nak letak muka ni. Memang la nampak macam takde salah apa yang kau cakap tu . Tapi aku kesah. Sangat! Sampai sekarang pun masih rasa terpukul ni... Huk huk. 

Tapi serius mood aku yang baik-baik bertukar rupa. Hoho. Kalau kau tahu pun pasal kisah tu, please keep it yourself. Tak payah nak sebabkan orang lain curious nak tahu. Serius aku dah tak ada apa-apa, aku dah lupakan kisah bodoh tu. Jangan ingatkan aku balik. Please. Jaebal !! 

Sedih...Ya Allah, tabahkan hati ini
Sorry for this 'emo' post from me. I just need someone to share bout tis :'(


Tuesday, 11 June 2013

~ Fake feelings


Assalamualaikum w.b.t,

Waaaa. Girangnya hati. Tak dapat ku ungkapkan betapa gembiranya menghitung hari-hari nak kahwin opps bertunang  bukak maktab. Huh. Senyum lebar sampai ke telinga masa taep post nih. Hatiku berbunga-bunga mengalahkan musim bunga di obersea. Ngeh3. Exageratting much huh.

Tett Tett Tett
Fake feeling detected. Kwang kwang kwang :P

Waaa. Sebenarnya aku memang malas nak pergi maktab. Kalau boleh nak duduk rumah je. Oii mak cik apa guna hang masuk maktab kalau nak bersenang lenang kat rumah hah. Hermm. Aku dah dapat bayangkan muka ngantuk aku dalam kelas nanti.  Huahaha. Semester akhir merupakan semester yang mem'bizi'kan sebab nanti kami ada internship sebulan kat sekolah untuk siapkan tesis. Lepas tu, kena buat pembentangan tesis pulak. Katanya semester depan ada subjek susah. Oh maiii, nanti waktu exam kena buat betul-betul tak leh main-main, KPM kata tiada jaminan untuk pelatih guru dipostingkan. Sob sob sob. Harap hal-hal posting ni lancar dan tidak bermasalah waktu batch kami keluar. Ya Allah, permudahkanlah urusan kami.

Tapi ada satu perkara buat aku gembira datang maktab. Jumpa kawan-kawan ofkos! Budak rumah sewa aku yang 9 orang tuh bikin gua rindu betul laa. Ngeee. Semester depan dah semester akhir. Pejam celik pejam celik sekejap je setengah tahun tu tambah pulak ngan cuti. Memang sekejap benor la. Aku harap dapat guna waktu yang ada ni enjoy dengan kawan-kawan. Nanti lepas semua dah berpecah, memang susah la nak gather balik semua. Huuu. Sedeh la pulok. Huk alohh.. Foshoo I'm gonna miss them bila da kerja nanti. Huwaaaa. Mana tak sedih, lima tahun setengah hidup bersama mereka. Waktu sedih dengan mereka, waktu suka pun dengan mereka. Harap ukhuwah antara kami berkekalan. Aamin :]

as we go on, we'll remember all the time we had together.....

~YAMASHITA~


Monday, 3 June 2013

~ It's Rubik not Cubic !


Assalamualaikum w.b.t,

Rubik?? Apakah di sebalik nama yang pelik itu? Huhu. Dulu aku tak panggil pun benda ni sebagai rubik . I just called it cubic. Why? Because the shape is cube jadi aku pun bantai je la namanya cubic. Hahah. Ok je kalau nak guna nama tu pun sebab nak menunjukkan bentuk kiub yang comel tuh. Malu aku dibuatnya apabila dengar orang sebut rubik sedangkan aku masih lagi duk sebut cubic. Ngeh3.


*And this is rubik's cube

Rubik ni terdiri dari kotak-kotak kecil yang digabungkan dan terdiri daripada enam warna sesuai dengan sisi sebuah kiub yang mempunyai 6 sisi segiempat sama. Setiap sisi pulak terdapat susunan kotak kecil 3x3 . Kita dikehendaki menyusun warna-warna tersebut supaya setiap sisi pada rubik mempunyai 9 kotak warna yang sama. Dulu masa kecik-kecik sebelum aku tahu nak main rubik ni, aku selalu berlagak dan cakap dalam hati. Senang je main benda tu, susun susun warna sama setiap sisi. Pusing-pusing je lepas tu, SIAP! Huh. Kalau aku kekalkan pemikiran macam tu, memang sampai sudah la aku tak dapat selesaikan rubik tu. Cara nak main dia memang  pusing-pusing je  tapi kena ada teknik yang betul. Salah teknik tak dapatlah nak selesaikan.

Aku berminat dengan rubik ni sebenarnya dah lama tapi tak berpeluang nak main sebab tak ada orang nak ajar. Aku belajar main rubik ni waktu aku masih lagi menginap dekat asrama IPG. Agaknya waktu tu aku baru masuk maktab kot. Entahlah dah tak ingat. Starting-nya jiran sebelah bilik aku sangat suka main benda alah tu, aku tertarik dan minta dia ajar aku. Waktu tu dia selalu  main rubik bentuk kiub dan satu lagi bentuk piramid. Yang piramid tu aku tak reti main sampai sudah.Hee.

Masa tu aku pun belajar la teknik-teknik selesaikan rubik tu daripada Dila, jiran sebelah bilik yang aku cite tadi. Serius aku sangat tekun belajar. Tapi orang lain dua tiga hari dah dapat da. Aku je bantai belajar sampai seminggu. Haha. Aku pun tak ingat kenapa lama sangat aku ambik masa belajar mende alah tu. Tapi kepuasan yang amat dapat dirasai. Sangat bahagia bila dapat je rubik yang bercelaru warnanya dan aku tanpa gentar susun warnanya dengan jayanya. Tak kisah laaa kalau lambat pun kan. Ngeee. At least aku boleh selesaikan. Oh yee, lupa cakap rubik ni banyak jenis ye. Ada 3x3, 4x4, 5x5.. Kalau tak silap laa. Tapi setakat ni, aku belajar yang orang kata beginner je laa, 3x3. Ada jugak dulu aku cuba main yang lainnya tu, tapi teknik dia makin kompleks buat aku pening kepala je. Cukup la dengan 3x3 je. Heee.

Rubik first aku tak beli sendiri, tapi best friend aku yang bagi for my birthday present. Siyes aku suka sangat waktu tuh. Heee. Lepas tu, aku bawak rubik tu balik rumah aku kat Besut. Adik-adik aku tanya aku camne nak main mende alah tu, aku pun ajar la diaorang. Wahhaaa, dua tiga hari je diaorang dah pandai. Pikap plak otak diaorang ni terima apa yang aku ajar. Sekarang diaorang lagi terer kot daripada aku bila main rubik. Laju kot diaorang pusing-pusing rubik tuh. Kejap je dah siap. Aku je yang buat lembab macam siput. Hahah. Lagi satu, rubik ni kalau dah pecah dan berterabur memang susah gila nak susun balik. Alamatnya kena beli baru la. Ngeh3.

Oke dah. Bye people. Salam semua =)


Saturday, 1 June 2013

~ Tukar itu dan ini. Fuhhh


Assalamualaikum w.b.t,

Hahaha. Inilah namanya tak ada kerja cari kerja.  Kalau ada yang perasan semua benda aku tukar. Daripada tajuk blog, background semua sekali aku tukar. Haha. Nak beri nafas baru lah kononnya. Haihh. Kadang-kadang aku lagi memilih untuk melepak dengan blog busuk ni daripada tengok drama korea. Yela kalau da gila marathon cerita korea, naik bosan jugak asyik nengok pelakon kulit putih melepak dengan mata sepet tuh. Tapi mereka sangat kacak dan comel-comel belaka. Huahaha. Sejak bila berjangkit dengan drama korea pun aku tak sedar, mungkin persekitaran kawan-kawan aku kat rumah sewa menyebabkan aku terpengaruh sekali. Huhu. Tapi tak pe. I love it to release tension and reduce my boredom <3 Keh3. Kengkadang ada jugak pinjam komik kawan. Aku pun layan jugak komik ni. Hihihi. Kadang-kadang je la waktu aku tak busy.

Amboi tersasar jauh dari apa yang aku nak cakap ni sebenarnya. Talking about my craziness menukar semua benda kat dalam blog ni. Semuanya sebab aku tak puas hati tengok aku punya belog ni. Buruk je aku nengok. Heheh. Cakap macam sekarang comey sangat je. Wahah. Tapi sekarang tak de la comey mana pun, cuma at least boleh la puaskan hati sendiri. Nak kata popular, berapa kerat je follower aku. Hahaha. Kawan-kawan terdekat je. Aku tak da la macam blogger lain, diaorang semua hebat-hebat. Aku mengarut je banyak. Kah3. Actually, aku malu kat orang-orang yang baca belog ni. Entah pape je aku merepek. Hihi =P


Haa. Tajuk blog yang baru ialah "another sindarela story". Sindarela tuuuu. Erkk.
Eh bukan bukan. Aku bukan sindarela yang kat dalam cite kartun Disney yang kita tengok masa kecik-kecik tu. Aku tidak di dera sama sekali dengan umiku. Haha. Dan aku juga tidak mempunyai adik beradik tiri yang busuk hati. Yang ada cuma adik beradik yang awesome but crazeh jek. huahaha. Sebenarnya.. err. Aku berangan nak jadi sindarela sebab nak jumpa putera raja yang kacak pastu kawen dengan dia pastu live happily ever after. Woahhh. Tinggi angan-angan kau jah. Haha. Mengarut benor. Erk. Tapi kalau jadi kenyataan pun apa salahnya kan. Banyak laaaaa kau. Ni kononnya nak tukar angin je la sebenarnya, tak ada apa pun. Itulah yang namanya tak de kerja cari kerja. Nak sibukkan diri dengan benda yang ngarut ngaban nih. Keh3.

Persepsi diri sentiasa ada maksud sendiri. It will  never change.
 Ini semua POYO. =)

Gud bye people. Salam semua =)


~ Aiyoooo cirit birit lagi


Assalamualaikum w.b.t

Adehhh cirit birit lagi. Bukan sekali. Dalam masa terdekat ni dah dua kali tercirit birit. Ni semua salah makan punya pasal kalau tak sebab beli makanan dari luar. Mesti tak jadi macam ni. Huwaaaa. Sakit tahu tak penyakit neh. Hahahaha. May be it sounds kinda funny when someone says 'Sori weh semalam aku tak datang, aku CIRIT'.  huwarghh. Malu pon ado nak cakap cirit birit. Ngeh2. Tak kata kat orang la, aku pun sama jugak.

Ni nasi bungkus uncle google. Ngeh3.

Alkisahnya terjadi waktu aku jaga nenek aku kat hospital. Ye lah. Makanan mestilah kena beli kat luar. Kadang-kadang ada la umi atau mak cik aku bawakan makanan dari rumah. Tapi hari tu kakak aku bawa nasi bungkus yang dia beli kat kedai area dalam hospital jugak. Waktu tu pulak memang aku lapar dan apa lagi melantak la nasi tu. Petang tu tak rasa pape lagi. Malam tu pun aku tidur dengan lenanya sampai la dekat pukul 2.30 pagi macam tu tetiba perut aku start meragam. Aku syak kalau perut rasa seakan "menggelegak" macam ni  memang cirit la jawabnya. Da mula mengeluarkan bunyi tak sedap dah. Apa lagi berlari la ke toilet macam tak cukup tanah. Waktu tu la rasa cam nak pitam nak muntah nak pengsan semua ada. Masa aku lari tadi pun sempat jugak capai minyak angin. Hahahaha. Agak bijak di situ. Bawak minyak angin terus. Keh3. 

Huarghh. Beberapa kali jugak la masuk keluar toilet. Badan lemah sangat. Aku masuk bilik umi cakap sakit perut. Aku rebahkan badan sebelah dia. Fuhhh. lepas je umi urut-urut badan aku. Rasa lega dah sikit. Aku pun pegi la sambung tido. Tu pun tido dalam keadaan duduk atas sofa. Huh. Esok paginya aku jadi takut-takut nak makan benda bukan-bukan sebab takut perut meragam lagi macam semalam. Ye lah. Kes macam ni ikut nasib juga. Makanan yang kita beli kat kedai tak semestinya semuanya tercemar. Beringat sebelum kena. Kalau tengok lalat-lalat banyak hurung makanan tu better pegi beli makanan tempat lain je lah. Kakak aku pun ade juga makan nasi dari kedai yang sama cuma bungkusan lain tapi dia tak sakit perut pun. Huh. Da nasib badan aku. Sob sob sob ='( 

Perut aku pun da ok sikit. Aku minum teh panas tanpa gula. Katanya mujarab untuk orang yang kena cirit birit. Alhamdulillah sakit ni tak berlanjutan kalau tak semua kerja tak jadi asyik ulang alik toilet je. Lepas ni kena lebih beringat la kalau nak makan atau beli kat kedai luar. Nak selamat masak sendiri. Tapi hidup sebagai seorang pelajar dan orang bujang ni biasalah kalau makan kat luar tu cuma pemilihan tempat tu kot yang penting atau perut aku yang terlebih sensitif ni !!!! Adehhhhh. -.-"

Selamat bercuti dan beristirehat buat semua. Ramai betul yang berkenduri pada hari ni. Buat rakanku Adeq Nooran yang telah sah jadi isteri orang hari ni, diharap sentiasa berbahagia bersama suami tercinta. Maaf sangat-sangat tak dapat pergi walimatul urus disebabkan hal yang tidak dapat dielakkan. Sob2. Semoga menjadi isteri solehah buat suamimu. Amin Ya Rabbal Alamin.

Beringat sebelum kena. Bye frenzy!!