Friday, 13 December 2013

~ muhasabah diri


Assalamualaikum w.b.t.

Hola peeps. Apa khabar iman kita hari ini. Diharap sihat selalu. Bukan kesihatan je kita kena jaga ye. Iman pun kena jaga jugak. Hihi ;) Alhamdulillah. Just another day alive. Bersyukur sangat-sangat Allah masih memberikan kita kesempatan untuk hidup. 

Setiap hari kita diuji dengan pelbagai ujian. Keluhan, kemarahan perkara biasa. Tak tuding jari kat orang lah. Aku sendiri pon kadang kadang tumbang dengan emosi sendiri. Kadang kadang kita lupa. Alpa. Begitu banyak nikmat yang diberikan. Tetapi kenapa masih payah mengucapkan syukur. Allah. Dapat sedikit ujian. Hati gusar tak tentu hala. Mengingatkan hal duniawi semata-mata. Hal ukhrawi berciciran entah ke mana. Astaghfirullah.

Ya Allah. Kuatkanlah hati-hati kami. Sesungguhnya Engkau tidak menguji hambaMu lebih dari kemampuannya. 

EVERYTHING HAPPENS FOR A REASON.
Hikmahnya pasti ada.
Allah sebaik-baik perancang :D






Sunday, 8 December 2013

~ testing


Assalamualaikum w.b.t,

Ni first entry pakai fon. Hihi. Jangan gelakkan aku. Aku tahu aku ni buta sikit guna smart fon bagai ni. Tapi tak pe. Benda boleh belajar. Lama lama pandai lah sendiri. Haha. I happy ni. Oh yeahh. Oklah cukup lah. Nak testing je pun tadi. Haha.

Ok lah. Nak pegi study spp pulak.
XOXO :D