Saturday, 1 June 2013

~ Aiyoooo cirit birit lagi


Assalamualaikum w.b.t

Adehhh cirit birit lagi. Bukan sekali. Dalam masa terdekat ni dah dua kali tercirit birit. Ni semua salah makan punya pasal kalau tak sebab beli makanan dari luar. Mesti tak jadi macam ni. Huwaaaa. Sakit tahu tak penyakit neh. Hahahaha. May be it sounds kinda funny when someone says 'Sori weh semalam aku tak datang, aku CIRIT'.  huwarghh. Malu pon ado nak cakap cirit birit. Ngeh2. Tak kata kat orang la, aku pun sama jugak.

Ni nasi bungkus uncle google. Ngeh3.

Alkisahnya terjadi waktu aku jaga nenek aku kat hospital. Ye lah. Makanan mestilah kena beli kat luar. Kadang-kadang ada la umi atau mak cik aku bawakan makanan dari rumah. Tapi hari tu kakak aku bawa nasi bungkus yang dia beli kat kedai area dalam hospital jugak. Waktu tu pulak memang aku lapar dan apa lagi melantak la nasi tu. Petang tu tak rasa pape lagi. Malam tu pun aku tidur dengan lenanya sampai la dekat pukul 2.30 pagi macam tu tetiba perut aku start meragam. Aku syak kalau perut rasa seakan "menggelegak" macam ni  memang cirit la jawabnya. Da mula mengeluarkan bunyi tak sedap dah. Apa lagi berlari la ke toilet macam tak cukup tanah. Waktu tu la rasa cam nak pitam nak muntah nak pengsan semua ada. Masa aku lari tadi pun sempat jugak capai minyak angin. Hahahaha. Agak bijak di situ. Bawak minyak angin terus. Keh3. 

Huarghh. Beberapa kali jugak la masuk keluar toilet. Badan lemah sangat. Aku masuk bilik umi cakap sakit perut. Aku rebahkan badan sebelah dia. Fuhhh. lepas je umi urut-urut badan aku. Rasa lega dah sikit. Aku pun pegi la sambung tido. Tu pun tido dalam keadaan duduk atas sofa. Huh. Esok paginya aku jadi takut-takut nak makan benda bukan-bukan sebab takut perut meragam lagi macam semalam. Ye lah. Kes macam ni ikut nasib juga. Makanan yang kita beli kat kedai tak semestinya semuanya tercemar. Beringat sebelum kena. Kalau tengok lalat-lalat banyak hurung makanan tu better pegi beli makanan tempat lain je lah. Kakak aku pun ade juga makan nasi dari kedai yang sama cuma bungkusan lain tapi dia tak sakit perut pun. Huh. Da nasib badan aku. Sob sob sob ='( 

Perut aku pun da ok sikit. Aku minum teh panas tanpa gula. Katanya mujarab untuk orang yang kena cirit birit. Alhamdulillah sakit ni tak berlanjutan kalau tak semua kerja tak jadi asyik ulang alik toilet je. Lepas ni kena lebih beringat la kalau nak makan atau beli kat kedai luar. Nak selamat masak sendiri. Tapi hidup sebagai seorang pelajar dan orang bujang ni biasalah kalau makan kat luar tu cuma pemilihan tempat tu kot yang penting atau perut aku yang terlebih sensitif ni !!!! Adehhhhh. -.-"

Selamat bercuti dan beristirehat buat semua. Ramai betul yang berkenduri pada hari ni. Buat rakanku Adeq Nooran yang telah sah jadi isteri orang hari ni, diharap sentiasa berbahagia bersama suami tercinta. Maaf sangat-sangat tak dapat pergi walimatul urus disebabkan hal yang tidak dapat dielakkan. Sob2. Semoga menjadi isteri solehah buat suamimu. Amin Ya Rabbal Alamin.

Beringat sebelum kena. Bye frenzy!!



No comments:

Post a Comment