Saturday, 23 March 2013

~ Good morning cikgu !


Assalamualaikum wbt,

Hola peeps. Rasanya dah lama tak menghapdate blogku yang comey laaa sangat ni. Kih3. By the way I'm quite busy recently. Practicum, proposal , camping and what so ever lah. Huhu. Sangat banyak lagi kerja yang masih tertunggak. So, memandangkan sekarang ni cuti, saje je godek2 blog sendiri buang segala sawang-sawang yang ada kat sini. Hewhew :]

Well, dah 2 bulan lebih saya berpraktikum di SK Losong. Banyak juga pengalaman yang saya dapat dalam masa 2 bulan lebih ni. And frankly I say, this time is quite challenging for me to finish up my practicum. Hope that I can do well. 3 bulan ni terasa amat lama nak melayan karenah bebudak yang kengkadang buat hal tak tentu pasal dan saya pulak mula lah jadi singa betina dalam kelas. Teriak terlolong macam orang gila. 

Apakan daya tugas guru sememangnya begitu. Then, I should get used to all those things. Biasa lah kan, bukan selalu dapat bebudak yang baik dan tak nakal. It's depend on how you to settle it.

Tapi tapi tapi. Semua kelas yang saya dapat semuanya jeng-jeng-jeng budaknya. Huii. Memang mencabar emosi dan mental betul laa. Hihi. Masih lagi tak menemui jalan keluar untuk menyelamatkan budak-budak ni. Especially tahun 2 dan 5. Waaa, these classes aaa really make me naik darah kaw-kaw punye. 

Tapi ye lah nakal-nakal pun ada jugak masa-masa mereka hiburkan hati ni. Huhu. I love you kids. Sejuk hati sekejap je ok! Lepas tu, saya melalak lagi sebab diaorang bising. Hahaha XD

Bila masuk bilik guru pulak. Terlintas jugak kat dalam kotak kepala fikiran saya "Boleh ke aku jadi cikgu ni ?". Apa taknya melihatkan guru-guru lama dalam bilik guru tu buat saya cuak je. They got so many things to do. Isi borang penilaian online here and there, kelas tambahan, latih sukan, bercerita, action songs, syair dan bla bla bla. Folder-folder tak payah cakap la. Memang banyak bersusun kat atas meja. Fuhhh.

Wah, mereka sangat hebat. Serius-tak-tipu-jujur-dari-hati. Siapa yang cakap jadi cikgu ni senang, diaorang memang silap besar. Kalau rasa macam senang sangat, meh la saya jemput kalian-kalian semua mengajar kat sekolah. Nak tengok sikit tang mana yang mudah sangat tuh. Huhu. 

Kat bawah ni ada sedikit pics waktu camping hari tuh. Tengok ler kalau sudi. 
Hakhak =P

Apabila scout memasak

Sedappp uhhh

Ittadakimasu !

Jemput makan ....

Macam macam gaya. Hehe.

9 hari tolak 2 hari. Tinggal 7 hari lagi cuti. Cepatnya la hai masa berlalu. Got 3 weeks more after holidays. Do the best piqah !! You can do it. YOSH !!! =D


# Off to bed. Salam semua :]




No comments:

Post a Comment